Jak codzienna aktywność człowieka wpływa na kryzys klimatyczny? Czy wiesz, że kupując tanią rzecz z chińskiej platformy, przyczyniasz się do zmian klimatycznych, które mogą uniemożliwić Ci wyjazd na Malediwy w przyszłości? Czy zdajesz sobie sprawę, że działalność człowieka sprawia, że czereśnie muszą kosztować więcej? Czy wiesz, że w wyniku degradacji środowiska egzotyczny wąż Boa może niebawem pojawić się w przydomowym ogródku w Małopolsce?

Kampania „Połącz Kropki”, którą można zobaczyć na krakowskich Plantach, ma na celu edukowanie społeczeństwa o związku między codziennymi działaniami a kryzysem klimatycznym. Inicjatorem kampanii jest Carbon Footprint Foundation, która w ramach zawiązanego w ubiegłym roku partnerstwa tworzy strategię ESG dla Centrum Kongresowego ICE Kraków. Misją Carbon Footprint Foundation od 5 lat jest uświadamianie, jak nasze wybory wpływają na środowisko. Chcemy, aby każdy z nas zrozumiał, że ma wpływ na przyszłość naszej planety.

Odnawialne źródła energii, takie jak energia wiatrowa, słoneczna czy geotermalna, stanowią realną alternatywę dla paliw kopalnych. Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) ostrzega, że mamy niewielką szansę na uniknięcie spustoszeń spowodowanych kryzysem klimatycznym, ale możemy działać już teraz. Oto sześć prostych kroków, które możemy podjąć:

  • – Stosowanie diety roślinnej i ograniczanie odpadów.
  • – Kupowanie maksymalnie 3 nowych elementów odzieży rocznie.
  • – Używanie produktów elektrycznych i elektronicznych przez co najmniej 7 lat.
  • – Ograniczenie liczby lotów.
  • – Rezygnacja z używania samochodów spalinowych.
  • – Wspieranie ograniczania emisji gazów cieplarnianych, np. przechodzenie na zieloną energię czy izolacja termiczna budynków.

Te działania mogą pomóc w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych i ochronie naszej planety dla przyszłych pokoleń. Pamiętajmy, że każdy z nas może przyczynić się do pozytywnych zmian. Razem możemy zbudować lepszą przyszłość i zadbać o naszą planetę.

Kraków5020 jest miejską spółką powołaną przez Radę Miasta Krakowa, która zajmuje się budowaniem i zarządzaniem wizerunkiem miasta oraz jego promocją we współpracy z licznymi partnerami. Głównym zadaniem jest wzmacnianie marki Krakowa, jako nowoczesnej europejskiej metropolii, atrakcyjnej, otwartej i tolerancyjnej; miasta światowego dziedzictwa kulturowego i prężnego ośrodka akademickiego. Spółka odpowiada m.in. za: Centrum Kongresowe ICE Kraków i zlokalizowane w nim studio hybrydowe, miejską platformę VOD PLAY KRAKÓW, projekty: Kraków Network i Power of 4, cykl ICE Classic i Dzień dobry ICE Kraków, Kraków Story w Pawilonie Wyspiańskiego oraz Oficjalną Sieć Informacji Miejskiej InfoKraków.