Kraków miastem innowacji! Rusza kampania „Kraków. Meet the innovation”
5 sp. 2022 |
Czas: 3 minuty
Ponad 500 firm technologicznych, prawie 50 tysięcy pracowników IT i 9 tysięcy studentów kierunków informatycznych – to tylko niektóre z liczb, które potwierdzają, że Kraków jest jednym z najszybciej rozwijających się ośrodków innowacji w Europie. Wizerunek miasta przyjaznego biznesowi będzie kreować kampania przygotowana przez Kraków5020 – miejską spółkę działającą w modelu DMO (Destination Management Organisation), której celem jest budowanie wizerunku i promocja miasta we współpracy z podmiotami z różnych branż.
Co świadczy o unikatowości krakowskiego ekosystemu innowacji? Na dobry klimat do rozwoju start-upów i powstawania konkurencyjnych na arenie międzynarodowej biznesów składa się kilka czynników. – Wysokiej klasy uniwersytety i uczelnie, lokalna społeczność wspierana przez organizacje sieciujące, rozbudowana infrastruktura centrów biznesowych, utalentowana, młoda kadra i wysoko wykwalifikowani specjaliści – to wszystko sprawia, że nasze miasto jest nie tylko prężnie działającym ośrodkiem turystyki wypoczynkowej, ale też miejscem o dużej sile przyciągania biznesu – mówi Izabela Błaszczyk, prezeska Kraków5020. – Będziemy wykorzystywać ten potencjał, kreować wizerunek nowoczesnego miasta łącząc podmioty z wielu branż i pokazywać inwestorom i startupowcom, że warto tutaj rozwijać swój biznes.
Ma to swoje odzwierciedlenie w rankingach. Magazyn Forbes uznał Kraków za najbardziej przyjazne biznesowi miasto w Polsce, a w ogólnoświatowym rankingu Super Miast według Tholons Global Innovation Index stolica Małopolski uplasowała się na 20. pozycji.
W kampanii „Kraków. Meet the innovation” opowiadają o krakowskiej branży ci, którzy znają ją od podszewki – założyciele start-upów i specjaliści innowacyjnych firm, m.in. Anna Weber, założycielka platformy z wartościową muzyką dla dzieci Pomelody, Szymon Brylski z serwisu z ofertami dla wielbicieli podróży Bidroom, czy Liza Khlopkova, współzałożycielka start-upu VRpartments. Akcja będzie również widoczna w samym centrum Krakowa. Turyści i mieszkańcy z nośników zlokalizowanych na Plantach dowiedzą się, dlaczego Kraków należy do najbardziej innowacyjnych miast w Europie. Dane wykorzystane w kampanii pochodzą z raportu o krakowskich start-upach przygotowanego przez Fundację #OMGKRK. Z raportem, który jest bezcennym źródłem informacji na temat biznesowego Krakowa, można zapoznać się tutaj.
O tym, że stolica Małopolski jest nie tylko popularnym kierunkiem turystycznym, ale też istotnym punktem na biznesowej mapie świata, można dowiedzieć się też z cyklu filmów Stories|50–20 zrealizowanego przez Kraków5020 na portalu LinkedIn i YouTube. Każdego z bohaterów cyklu Kraków urzekł, choć każdego czym innym. Filmy pokazują, jak różnorodne jest środowisko krakowskich ekspatów – nie tylko narodowościowo, ale także w kontekście zawodowych kwalifikacji i zainteresowań.
Kampania „Kraków. Meet the innovation” jest zgodna z rekomendacjami programu strategicznego promocji miasta Krakowa na lata 2016-2022. Dokument zwraca uwagę na konieczność wykreowania „drugiego filaru” wizerunkowego dla miasta, polegającego na budowaniu nowoczesnych skojarzeń oraz godzeniu historii i dziedzictwa z nowoczesnością. Program rekomenduje też promocję biznesowej specjalizacji miasta z uwzględnieniem sektorów gospodarki opartych na wiedzy, innowacyjności i nowych technologiach.
Organizatorem kampanii jest Kraków5020, miejska spółka działająca w modelu DMO (Destination Management Organisation), budująca wizerunek miasta we współpracy z podmiotami z różnych branż. Jej misją jest promocja miasta jako atrakcyjnej destynacji turystycznej i biznesowej.
Partnerem kampanii jest Fundacja #OMGKRK wspierająca lokalną branżę startup-ów i innowacyjnych biznesów.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.