Nie bez przypadku Kraków5020 stawia w tym tygodniu nacisk na rozwój strategicznych założeń „nowej gościnności” wspólnie ze swoimi partnerami i interesariuszami. 27 września obchodziliśmy Światowy Dzień Turystyki – to najlepsza okazja do tego, by zastanowić się nad tym, kim jest dziś dla nas turysta, jak możemy diagnozować i odpowiadać na jego potrzeby oraz jakim językiem się komunikować, by skuteczniej wypełniać kulturową i biznesową misję Krakowa.

W tym właśnie dniu w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbyły się warsztaty strategiczne, podczas których uczestnicy Kraków Network wspólnie zastanawiali się nad rozwojem projektu. Wydarzenie zrelacjonowała ekipa PLAY KRAKÓW NEWS:

„Kraków to miasto, które chce się spójnie komunikować ze swoimi mieszkańcami, turystami, ludźmi z branży biznesowej oraz tymi, którzy przyjeżdżają się tutaj edukować. Redefiniujemy pojęcie gościnności, wzbogacając je o kody kulturowe, które odpowiadają na wyzwania współczesności” – tłumaczy Izabela Błaszczyk, prezeska zarządu spółki Kraków5020, operatora ICE Kraków i Kraków Network.

Czym jest „nowa gościnność”? Jak w praktyce powinna wyglądać współpraca z interesariuszami, a także sama komunikacja miasta, która odpowiadana jest na potrzeby współczesności? W jakim kierunku powinien zmierzać projekt Kraków Network, by aktywnie wspierać założenia nowej gościnności? Na te pytania pomagała odpowiedzieć prowadząca warsztaty strateg i service designer Carolina Pietyra.

A już w czwartek 29 września o zarządzaniu turystyką miast, ofercie kulturowej Krakowa oraz etapach operacjonalizacji Polityki zrównoważonej turystyki w Krakowie na lata 2021-2028 będziemy rozmawiać podczas Forum Turystyki. W Pałacu Potockich spotkamy się m.in. z Polską Organizacją Turystyczną, Małopolską Organizacją Turystyczną, Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną, Polską Izbą Turystyki i Krakowską Izby Turystyki.